Piszemy dobrze: od pomysłu do książki. Piszemy dobrze: od pomysłu do książki Znaczenie imienia Christina

27/03/05, Indianin Makuszew
Robimy to bardzo często z Lenką Astą. Nazywamy ją „Viktorovna”. Ona się nie obraża. A to (wzywanie patronimiczne) jest znacznie lepsze niż dzwonienie po nazwisku. Zawsze zwraca się do nas po naszym nazwisku. Patronimicznie (Viktorovna). a nie po imieniu i patronimiku (elena viktorovna) - jest znacznie łatwiej i przyjaźniej, czy coś takiego. i dla zabawy.

27/03/05, kowal
Moim zdaniem brzmi to dość zabawnie, przynajmniej można się śmiać z osobliwości kultury tych ludzi. Ale nazywa się ich patronimicznie nie tylko na wsi, ale także na lekcjach w szkołach, gdy uczeń lub uczeń jest czegoś winny. Mówiąc ogólnie, myślę, że jest to oznaka szacunku dla osoby, dobrego stosunku do niego, powiedzmy, „braterskiej” postawy prostych, prostych ludzi w życiu. Myślę, że nie ma w tym nic złego.

28/03/05, iholainen
Moim zdaniem taki sposób powinien przyjąć wiele narodów! Czy źle jest pamiętać ojca w imieniu? Czy to nie jest kontynuacja rodziny!?

29/03/05, Bryndża
A co… Cóż, to są nasze tradycje. No cóż, tak jak w obu Amerykach, nazwiemy wszystkich: „hej, johnny”, jedzmy hamburgery i ubijamy colę. Jest w tym trochę poufałości, ale absolutnie nic obraźliwego. moim zdaniem

29/03/05, ShimAza
Ale moim zdaniem nie ma w tym nic nieprzyjemnego ... Ludzie komunikują się w kręgu przyjaciół, nazywając się jakimś pseudonimem i nikt nie wydaje się obrażony ... A adres patronimiczny to ten sam pseudonim IMHO ... .

29/03/05, kowal
Nazywajmy się „Pavlov Pavel Pavlovich” lub „pani Anna Anna Annovna”. Nazywanie ludzi ich patronimami, myślę, że to regularna gra słowa, jedna z naturalnych właściwości języka rosyjskiego. Nie sądzę, żeby było coś niegrzecznego lub chamskiego, zwłaszcza wieśniaka. Tyle, że na każdą chwilę dobrze zdefiniowany zabieg to jedno z przyjaciółmi, drugie w oficjalnym otoczeniu, a trzecie ze znajomymi. Gdybym spotkał się z prezydentem, nie powiedziałbym mu „Cześć, Władimirowicz ...”, jak rozumiesz :).

29/03/05, Old_ded
Przeżywszy całe życie w środowisku, w którym ludzie zwracali się albo po imieniu, patronimicznie, albo (później) po imieniu, miałem okazję mieszkać w północno-wschodniej części MSC, gdzie zwyczajowo wśród znajomych zwracać się do ich patronimiczny. Uważam ten zwyczaj za bardzo słodki.. Radzę spróbować :)

30/03/05, Celina
Lubię to. wyobraź sobie, że w firmie jest kilka osób o tym samym nazwisku, aby każdy odpowiedział, gdy zadzwoni tylko do jednej. I tak nazywaj jednego po imieniu, a drugiego patronimicznie. Jest to możliwe, nawet jeśli drugie imiona są takie same. Moim zdaniem patronimik to ten sam pseudonim lub pseudonim, komuś się to nie podoba i prosi, aby go tak nie nazywać, podczas gdy inni odwrotnie

30/03/05, przypadkowo minął
Ogólnie jest to zabawne, ale nie próbuj tego głośno z nieznanymi ludźmi. Szczególnie zabawne jest dzwonienie do ludzi o nietypowych patronimikach w ten sposób (nie głośno, do siebie), na przykład wyobraź sobie: Adolfych, Mamedych, Sulumbekich, MarkOvna (tu chodzi o Ludmiłę). Zapytaj obcokrajowców, których znasz (jeśli w ogóle), jak nazywa się ich tata, ponownie wyobraź sobie: Ottych, Françoisech, Wolfgangych, Larsych itp. Tylko nie na głos, nagle się obrażą, ale podnieśli się na duchu.

30/03/05, rockowa pani
„Mam upojenie z samotności, w nocy słyszę głosy ... nagle słyszę - nazywają mnie moim patronimicznym, spojrzałem - cholera, to są cuda!”)))))) Przez patronimiczny, zawsze jest lepiej, nawet jakoś bardziej szanowany :)

31/03/05, Korszun
nazywając osobę jego patronimiką, wyrażam szacunek dla niego i dla ojca ego, ten człowiek jest moim przyjacielem. Ważne jest, aby był twój. Nazywanie kogoś po imieniu jest niegrzeczne i lekceważące.

01/04/05, Szarańcza
Są do tego szczególnie odpowiednie patronimiki - Pietrowicz, Iljicz, Iwanicz. Brzmi nieźle. Ale moim zdaniem patronimik mojej babci Własowny jest bardzo piękny, wszyscy nazywają ją Własowną iz jakiegoś powodu jej starsza siostra nie jest tak nazywana, chociaż jest też Własowną))

01/04/05, rockowa pani
"Cześć, Kolyanovna?! To ja, Vovanovna!":))))) Plaga!!!:))) Możesz mówić do mnie Vovanovna, tak mi się podoba :))))

03/04/05, Cichy chochlik
Wzywanie osoby po imieniu jest okazywaniem przyjaznego uczestnictwa, oznaką przyjaźni. więc możesz zadzwonić do swoich rówieśników, rodziców, sióstr / braci itp. Ale imię i patronimika mówią o szacunku dla osoby. Zwracam się do moich dziadków oraz po imieniu i patronimice do osób starszych, których szanuję i cenię. Ale nie do wszystkich ... Jeśli dana osoba jest starsza ode mnie, ale jednocześnie moim zdaniem jest zupełnym zerem, to nie zwracam się do ciebie, a ponadto do imienia i patronimiku ... tylko szanowany, na takie traktowanie zasługują osoby zasłużone lub starsze. Niekoniecznie wszystkie wskaźniki razem =)

03/04/05, ladygerda
Wydaje mi się, że nie ma w tym nic obraźliwego ani złego. Tyle, że nasi przodkowie naprawdę nie szanowali indywidualna osoba(szczególnie młody) i jego rodzina ... A kiedy mówisz (w tej samej wiosce), że (powiedzmy) Kolya - to jest jedna rzecz. Kto cię tam zna? Ale jeśli powiesz - Pietrowicz lub Michałych, wielu zapamięta - cóż, to syn Iwanowicza, który również zbudował taki dom dla siebie .... I wszystko jest jasne dla wszystkich. Chociaż niektóre patronimiki nie są bardzo przydatne osobno ... Władimirowna lub Wsiewołodowicz. Lepiej ginie w imieniu.

08/04/05, Czerwony
W szkole lubił nazywać się w szkole pracownikiem literackim Valerichem. Nikt nie nazywał mnie moim patronimem, bo jakoś mi to nie pasuje wygląd zewnętrzny i postać z moim patronimem, ale po imieniu były stale nazywane.

09/04/05, Zaus
Nie wiem, jestem od tego uzależniony. Szczególnie fajnie w nieznanym społeczeństwie. Jest nietypowo, fajnie i ogólnie… fajnie.

04/10/05, Cześć
Pamiętasz piosenki o Leninie? Oto kilka linijek z nich: „Ilyich powitał wojska”, „Słońce Iljicza świeci nad Rosją i nigdy nie zgaśnie”. „Gwiazdka z kumach - jesteśmy wnukami Iljicza”. Więc nie jest tak wulgarne nazywanie osoby po prostu jej patronimiką.

04/10/05, Cześć
Pamiętam, że na Ukrainie nazywali mnie „Palna!” Szef powiedział swoim kolegom: „Z tymi pytaniami - do Pawłownej”. Teraz przez 7 lat nikt nie zwracał się do mnie ani po imieniu, ani po imieniu. Cóż, nie jest to akceptowane w Izraelu - to wszystko. A gdyby w naszym regionie nazywali się Moishevich, Khaimovich, Arievna, Eliyevna ... Byłoby fajnie.))))))))))

23/11/05, energetyk
Ale moim zdaniem jest nawet dobrze, kiedy będę starym dziadkiem, wszyscy moi przyjaciele będą dla mnie Iwaniczi, Pietrowicz, Mikhalychi, San Sanychi itd.

08/03/07, pustelnik
Patronimiki są różne, niektóre są śmieszne do wymówienia, na przykład Mikhalych, Nikolaevna, Borisych, Pietrowicz ... A są tacy, którzy są źle wymawiani, na przykład mój - Andreevich ... I tak fajnie, przyjaciele klikają na patronimice, na początku nadal szaleją , ponieważ nie spodziewali się, że zostaną wezwani przez księdza ... ale w rzeczywistości jest fajnie ...

08/03/07, Szczupły
Samotnik, ale twoje drugie imię ma być tylko wymawiane! Nie Andriejewicz, ale Andriejewicz! Klasa! Andreich – to wszystko. to naprawdę trudne dla kogoś - jestem Leonidovna ... to nawet jakoś nudne :)))

Patronimiczny – to specjalnie zaprojektowane imię ojca danej osoby, będące częścią jego imienia, funkcja Rosyjski system nazewnictwa. Za pomocą patronimiki wyraża się związek dzieci z ojcem, osoba jest determinowana przez jego najbliższą relację.
Nazywanie po imieniu patronimicznym nie jest zwyczajem we wszystkich krajach. Na przykład Brytyjczycy, Francuzi, Niemcy i wiele innych narodów może z łatwością obejść się bez patronimiki. W Rosji patronimiki są przyjmowane od dawna i są rejestrowane w dokumentach natychmiast po rejestracji noworodków. Uważa się, że zwracanie się po imieniu i patronimicznie wskazuje na szacunek wobec osoby.

Bardzo wcześnie zaczęto stosować rosyjskie patronimiki; pierwsza wzmianka o tym odnosi się do 945. To prawda, że ​​\u200b\u200bzostały one wówczas napisane inaczej: na przykład Gleb, syn Włodzimierza, Wasilij, syn Piotra itp. Jednak aż do XIII wieku częstotliwość używania patronimiki była niska.
Forma mężczyzna patronimiczny we współczesnym rosyjskim, z końcówką na „-vich”, sięga do patronimiki starożytnych rosyjskich książąt i szlachty Moskwy; ignoranci nie mieli prawa posługiwać się takimi patronimami.
Począwszy od XV wieku nazywanie przez „-vich” było uważane za szczególny przywilej, takie prawo nadawał nieszlachetnym ludziom osobiście i za szczególne zasługi. Tak więc w 1610 r. Car Wasilij Szujski, z wdzięczności za pomoc kupcom Stroganowa w przyłączeniu Uralu i Syberii do państwa moskiewskiego, nakazał Maximowi i Nikity Stroganowowi, ich potomkom i potomkom Siemiona (Ioannikievycha) Stroganowa pisać z „ -vich” i nadał specjalny tytuł „wybitni ludzie”. W XVII wiek Stroganowowie byli jedyną rodziną kupiecką, która posiadała ten tytuł.

Historycznie patronimika była podzielona na kilka kategorii. Kholops w ogóle go nie miał. Tylko szlachetni ludzie otrzymali pół-patronimiczny: Piotr Osipow Wasiliew. Co do patronimiki in -ich, stało się niejako znakiem, że osoba, która ją nosi, należy do klasy, arystokratycznej elity. W ten sposób -ich odstawał od patronimiki, przestał być w pełnej mierze sufiksem i zaczął być używany samodzielnie, stając się szczególnym określeniem przywileju, szlachetności osób lub stanów. -ich zaczął być postrzegany jako tytuł, wskazujący na hojność słowa „de” (in Francuski), „von” (w języku niemieckim), „van” (w języku niderlandzkim). Zgodnie z tym przepisem można było przyznać vich, co zrobili rosyjscy carowie.
Począwszy od panowania Piotra I - kolumna „Patronimiczny” staje się obowiązkowa we wszystkich dokumentach. Pod Katarzyną II użycie Różne formy patronimiczny został prawnie ustalony. W jej „biurokratycznej liście”, opracowanej zgodnie z tabelą rang Piotra, wskazano, że osoby z pierwszych pięciu klas powinny być napisane z patronimem in -vich, od szóstego do ósmego - nazwanym pół- patronimiki, cała reszta - tylko po imieniu.
Jednak formy patronimiczne w -ov / -ev w XIX wieku były używane tylko w mowie duchownej, in oficjalne dokumenty. W sytuacjach nieformalnych, w życiu codziennym, Rosjanie zwracali się do siebie po imieniu i patronimice w znanej nam teraz formie: wspaniałość na -ovich, -evich, -ovna, -evna, -ich, -inichna była bez limitu. Czasami używano go nawet zamiast imienia (jak to bywa teraz), gdy mówca chciał podkreślić szczególny szacunek dla osoby, pokazać cień przywiązania, miłości. Tak jak poprzednio, tak i teraz osoba jest nazywana swoim patronimem tylko wtedy, gdy dorośnie. Małe dzieci i młodzież nazywa się tylko po imieniu.

Oprócz:
Zwyczajem było nazywanie książąt staroruskich nie tylko przez ojca, ale także przez dziadka, pradziadka i prapradziadka. Im starsza rodzina, im bardziej byli z niej dumni, tym bardziej znacząca osoba była postrzegana przez innych.
oraz
Siergiej M., mieszkaniec Serowa, jest teraz z szacunkiem nazywany Vero - Viktorovich. Zmusił władze do uzupełnienia jego patronimiki imieniem matki. Siergiej nie stał się Siergiejem Wiktorowiczem, ale Siergiejem Vero - Wiktorowiczem. Tak jest napisane w paszporcie. I w innych dokumentach.

Istnieć psychologiczne techniki skutecznej komunikacji które pomagają wzbudzać w ludziach zaufanie i sympatię. Jedną z tych metod jest wymawianie imienia osoby z kim się komunikujemy.

Uczucia i emocje wpływają na komunikację

Wyobraź sobie dwie zupełnie identyczne sytuacje komunikacyjne, ale z różnymi partnerami. Pierwszy partner traktuje nas z sympatią, drugi jest ostrożny lub jesteśmy dla niego niemili. Którą z nich łatwiej przekonać do racji przy tych samych argumentach? Oczywiście kogoś, kto traktuje nas pozytywnie.

To dowodzi, że niezależnie od naszego pragnienia, uczucia i emocje wpływają na naszą komunikację z ludźmi. W tym biznes.

W większości przypadków nie da się oddzielić umysłu od emocji. Każdy, kto tego nie bierze pod uwagę, z reguły prędzej czy później staje twarzą w twarz sytuacje konfliktowe. Ponieważ stłumione emocje i uczucia w jednym, dalekim od idealnego czasie, mogą natychmiast wybuchnąć.

Ten, kto wie, że emocjonalność w człowieku jest znacznie bardziej racjonalna, może to całkiem umiejętnie wykorzystać!

Przyjrzyjmy się ludziom, którzy potrafią przekonywać ludzi, wzbudzać zaufanie. Jak przekonują rozmówcę, jakich technik psychologicznych używają?

Po pierwsze tacy ludzie są otwarci i uśmiechnięci, a po drugie potrafią komplementować. Ale co najważniejsze, zawsze nazywają osobę po imieniu!

Zadzwoń do mnie po imieniu...

Ten ( zadzwoń do osoby po imieniu) nie jest formalną grzecznością. Tak pracuje człowiek, że dźwięk jego imienia wywołuje w nim przyjemne uczucia, często nieuświadamiane. To właśnie ta okoliczność pozwoliła dziadkowi Carnegie powiedzieć, że dźwięk własne imię dla osoby - najprzyjemniejsza melodia.

Dlaczego to się dzieje? Powodów jest kilka.

  • Osoba słyszy swoje imię od urodzenia. Mamo i tato, dziadkowie wołają imię dziecka czule, delikatnie, z miłością. mały człowiek wciąż nie rozumie słów, ale doskonale oddaje te nuty miłości i podziwu. Przyjemne chwile, które zostają z człowiekiem na zawsze!
  • Wołając osobę po imieniu podkreślamy, że interesuje nas on i jego opinia, a nie ktoś lub coś bezosobowego. Nazwa jest rodzajem symbolu osobowości. I każda osoba czuje, że jest naruszona jako osoba. Lub czuje satysfakcję, jeśli kładzie się na niego uwagę i szacunek.
  • Pozytywne emocje- coś, do czego zawsze dążymy, świadomie lub nieświadomie. Zadzwoniliśmy do osoby po imieniu, co wywołało u niego przyjemną odpowiedź, a on tworzy dla nas nowe wzajemne uczucia - wdzięczność, sympatię i zaufanie.

Odbiór psychologiczny - w akcji!

Znamy więc przyczyny i mechanizm oddziaływania psychologiczny odbiór komunikacjidzwonić do ludzi po imieniu. Pozostaje wprowadzić to w życie.

  • Jak najczęściej dzwonimy po imieniu osób, z którymi mieszkamy - żony, męża, dzieci, krewnych, przyjaciół. Oczywiste jest, że kochają nas bez tego. Ale cholernie fajnie jest robić przyjemne rzeczy dla bliskich!
  • Pozdrawiając naszych kolegów w pracy, nie zapomnij o frazie „ dzień dobry!”, „cześć” dodaj imię lub imię-patronim każdego z nich. Pozytywne emocje nie każą Ci czekać! Mianowicie, w końcu wzbudzają współczucie.
  • Komunikowanie się z osobą nazywaj go po imieniu od czasu do czasu. Podczas długiej rozmowy to odbiór psychologiczny będzie działać we właściwym czasie, tak jak tego potrzebujemy. To prawda, pod warunkiem, że używamy go regularnie i stale, a nie od przypadku do przypadku - gdy potrzebujemy czegoś od osoby. Celowo i stale mamy kolegów!
  • Jeśli komunikujemy się z osobą po raz pierwszy, Zapamiętaj jego imię lub imię-patronimiczne natychmiast! Nawet ci, którym trudno zapamiętać nazwiska osób (swoją drogą, autor tej publikacji również należy do takich osób), powinni spróbować to zrobić. Jak? jeden.Znajdź powód, by natychmiast wypowiedzieć tę nazwę na głos. Na przykład: „Tamara Iwanowna? Miło cię poznać, Tamaro Iwanowna!”. 2. Ustaw skojarzenia z nazwiskami wielkich ludzi lub naszych znajomych.
  • Są sytuacje, kiedy trzeba krótkoterminowy pamiętaj wiele imion. Na przykład nauczyciel - w klasie lub na audytorium studenckim lub nowy szef - nazwiska podwładnych. Wskazane jest, aby wygospodarować na to czas, zastanowić się nad sprawami osobistymi, wypytać znajomych itp. I pamiętaj, aby zapamiętać imiona osób. Takie wysiłki nie pójdą na marne!

PS Czy używasz tego? psychologiczny odbiór komunikacji- jak często dzwonić do ludzi po imieniu? Czy masz trudności z zapamiętaniem imion i jak sobie z tym radzisz?

Do momentu:

66 komentarzy

    I myślałem, że tylko ja mam taki problem z zapamiętaniem imion, Swietłana. 🙂 Od dawna wiem, że pożądane jest zwracanie się do osoby po imieniu, ale niestety, kiedy zapominam czyjeś imię, wstydzę się o to zapytać, chociaż jest to całkiem możliwe: „Przepraszam, jakie jest Twoje pierwsze imię?"
    W ostatnie czasy z jakiegoś powodu zwracam się do ludzi (zwłaszcza w Internecie), wymawiając ich imię w zdrobnieniu: Lenochka, Olenka, Natasha. Nie wiem, czy im się to podoba, czy nienawidzą...
    Wysoko interesujący temat Podniosłeś, Sveta, dziękuję!

    • Nie wstydzę się ponownie zapytać, jak mam na imię, ale zwykle też nie pytam - z innego powodu. Każdy człowiek jest mniej lub bardziej egocentryczny, wydaje mu się, że świat kręci się wokół niego i każdy musi natychmiast i na zawsze pamiętać wszystko, co go dotyczy. Wielu czuje się urażonych, jeśli tak nie jest. Teraz, jeśli czuję, że dana osoba jest od „tych”, staram się obejść bez pytania o jej imię i inne informacje.
      Swoją drogą, Eleno, czasami mnie też ciągnie imiona zwierząt zwłaszcza jeśli osoba jest młodsza ode mnie. Prawdopodobnie wpływa na wiek paszportu, nie wiem.
      Cieszę się, że podobał ci się temat Eleno. Ja też się nią interesuję.

    Zgadzam się z tobą, Swietłano. Kiedy wołasz osobę po imieniu, słucha cię jeszcze uważniej. Tak, i powiem sobie, że fajnie, kiedy wołają mnie po imieniu, kiedy ze mną rozmawiają.
    Właśnie teraz przypomniałem sobie mojego przyjaciela, który najwyraźniej znał tę technikę i w rozmowach ze mną co trzy słowa wstawiał moje imię. Moja cierpliwość wystarczyła na kilka minut, potem znalazłam wymówkę i odeszłam od tej osoby. Nigdy nie sądziłem, że moje imię będzie mnie tak drażnić.

    • Wszystko jest dobre z umiarem - nie na próżno tak mówią. Więc twój przyjaciel Anton nadużył tej techniki, dlatego nawet jego własne imię „irytowało”. Możliwe też, że intuicyjnie odczułeś nieszczerość komunikacji. Staram się też unikać takich manipulatorów.

    W zależności od osobistej relacji z osobą, może to być przyjemne lub odwrotnie, jeśli osoba pamięta Twoje imię. Ale w większości przypadków to wygrywa z rozmówcą.

    • Oczywiście, jeśli wymawiasz imię, na przykład z kpiną, komu się to spodoba! Mówimy o normalnej komunikacji i możliwości uczynienia jej trochę bardziej udaną.

    Wiem, że imię osoby pieści ucho, ale nie zawsze zwracam się po imieniu i nie do wszystkich. tak się właśnie stało. czasami wydaje się niestosowne wstawianie nazwy rozmowy... Zwłaszcza drodzy ludzie! częściej odwracam się czule czule, używając słów przeznaczonych tylko dla nich, wypełnionych znaczeniem tylko dla nich... ale od dzieciństwa nie lubiłam swojego imienia... w szkole wymawiano imiona i w stosunku do nazwa)) teraz nie ma kompleksów, ale nadal jestem do tego bardziej przyzwyczajony do imienia Laura. Może to źle, ale tak się stało))
    Dzięki, Svetlana, za artykuł! Myślałem)))

    • Pomyśl o Laurze! A jakie jest twoje prawdziwe imię?
      W szkole wszyscy wyzywają. Ale szkoła już dawno minęła, a my dorośli możemy ponownie ocenić przeszłość. Imię nadali nam nasi rodzice - jak życie. Może lepiej podziękować im za wspaniałe prezenty?
      Właściwie ciężko mi mówić o niechęci do imienia, bo. Zawsze kochałem moje...
      Oczywiście możesz i powinieneś zwracać się do swoich bliskich ciepło, serdecznie i ze „szczególnym znaczeniem”!

      • I dziękuję moim rodzicom za wszystko)) A mam na imię Larisa)) Po prostu od czasu, gdy studiowałem w instytucie, nazywali mnie Laura, Lorik, Lorochka i przyzwyczaiłem się do tego imienia, lubię to bardziej)) Teraz moi rodzice najczęściej nazywają mnie Lorchik)) więc w tym sensie wszystko jest w porządku!

          • O - głębokie uczucia, umiejętność radzenia sobie z pieniędzmi. Aby jednak zrealizować urzeczywistnienie, ta kobieta musi zrozumieć swoje przeznaczenie. Obecność tej litery w nazwie pokazuje, że cel jest na nią przygotowany i trzeba skorzystać z bogatej intuicji, aby wyodrębnić go z zgiełku istnienia.

            P - zdolność nie dać się zwieść pozorom, ale zagłębić się w istotę; pewność siebie, chęć działania, odwaga. Poniesione Laury są zdolne do głupiego ryzyka i czasami są zbyt dogmatyczne w swoich osądach.

            A - symbol początku i chęci rozpoczęcia i osiągnięcia czegoś, pragnienia komfortu fizycznego i duchowego.

            Jeśli się nad tym zastanowisz, to w zasadzie 80 procent to zdecydowanie o mnie)))

            cześć kiedy bliska osoba nie dzwoni do mnie po imieniu? w moim przypadku męża i zaczęła zauważać, że 2-3 osoby z mojego otoczenia dzwonią do mnie po imieniu. co to znaczy? może problemem jestem ja?

            • Nie znam twojej sytuacji, nie znam twojego związku z mężem, więc nie mogę odpowiedzieć na twoje pytanie, Ksyusha. Ale w każdym razie problemu można i należy szukać przede wszystkim w sobie, Ksyusha. Zwłaszcza jeśli nie tylko nie dzwoni po imieniu…
              Dlaczego nie zapytać wprost swojego męża: „Kochanie, dlaczego nie zadzwonisz do mnie po imieniu?” A może nie zwracasz się do niego po imieniu? Staraj się dzwonić częściej, tylko - szczerze, bez wygłupów.
              Kiedy nazywają mnie poufale „Svetka”, nie podoba mi się to i mogę to powiedzieć wprost: „Nazywam się Svetlana. I właśnie w tym „występie” podoba mi się moje imię. Krewni nazywają to tak lub „Svetlanka”. Tych. Mogę, jeśli chcę zadeklarować, jak chcę się nazywać. I ty?

          • Zawsze zwracam się do niego po imieniu i wielokrotnie mu mówiłem, ale on chyba nie słyszy. co może powodować ten problem psychologiczny punkt wizja?

            • „Mówiłem ci tyle razy” nie zadziałało. Więc nie ta dźwignia, szukaj innych.
              Jeśli chodzi o „problem psychologiczny” - nikt ci tego nie powie, nie znając dokładnie twojego związku i twojej sytuacji, Ksyusha. Nie słyszałeś mnie: musisz zrozumieć powody. Ich zasięg może być duży: od „nie szanuję” do „szanuję, ale w naszej rodzinie to nie zostało zaakceptowane”.
              Możemy porozmawiać, jeśli chcesz, aby zrozumieć powody. Konsultacja jest płatna. Skype svloktish, dodaj mnie, napisz „Do konsultacji”.
              I robisz słusznie, szukając powodów: mogą okazać się znacznie głębsze niż nam się wydaje, mogą nawet wskazywać na inne „białe plamy” w twoim związku.

    • Oczywiście, że zadziała, Roman! W każdym razie to działa dla mnie. Najważniejsze, żeby nie przesadzać. Osoba musi zrozumieć, że zwraca się do niej szczerze, a nie z próbą manipulacji. Szanuj innych, a będziesz szanowany.

  1. Dziękuję za artykuł!
    Rzeczywiście zauważyłem, że jeśli zwracasz się do osoby po imieniu, to to dobra metoda nawiązać z nim dobre relacje. Najważniejsze, żeby nie być fałszywym.

    Po prostu uwielbiam, gdy ludzie zwracają się do mnie po imieniu, kiedy ze mną rozmawiają. W końcu dla wszystkich dźwięki ich imienia są najprzyjemniejsze. Wiedząc o tym, zawsze staram się zwracać do ludzi po imieniu. I widzę ich reakcję.
    Możesz także zapytać osobę: „Jak lubisz być nazywana?” A następnym razem, gdy się z nim skontaktujesz, będzie podwójnie zadowolony.

    • bardzo dobrą wskazówką jest zapytać osobę, jak najlepiej skontaktować się z nią następnym razem. Na przykład moja przyjaciółka uwielbia być nazywana „Lubasza”, a jej imię, w skrócie Lyuba, sprawia, że ​​jest zła. Każdy jest do czegoś przyzwyczajony od dzieciństwa.

    Podam przykłady znaczenia tej techniki w praktyce medycznej. W recepcji, jeśli zwracasz się do pacjenta po imieniu i patronimie, uspokaja go to, czyni go otwartym na prośby lub zalecenia lekarza. W dobrych klinikach, sanatoriach zwyczajowo wzywa się pacjenta z kolejki po imieniu i patronimie; to jest zbyt " dobry ton- w kolejce ludzie są zaniepokojeni, zdenerwowani, ale tutaj, jakby na ciebie czekali (jest miło).
    Trochę bardziej nie na temat. To podejście jest również ważne instytucje edukacyjne, w szczególności w Liceum: adres nauczyciela do ucznia na "Ty". Na przykład ucieszyłam się, gdy nauczycielka historii w piątej klasie zwróciła się do mnie w ten sposób – nie chciałabym być niegrzeczna od razu, gdy ty, jako dorosła…

    Zgadzam się, podobało mi się też, kiedy nauczyciel zwracał się do mnie „ty”. Oczywiście w naszych szkołach jest ich niewiele, są bardziej przyzwyczajeni do wyzywania i dowodzenia furgonetkami i czołgami. Ale ci nauczyciele, którzy szanują uczniów, pozostają w pamięci na zawsze i to oni grają główne skrzypce w edukacji.

    Tak, teraz w wielu obszarach biznesu stosuje się tę technikę. Ktoś to skutecznie wykorzystuje i ktoś, jak napisał powyżej Anton, że chcesz od tej osoby uciec. Sam tego doświadczyłem 🙂

    • Mówią, Tanyusha: naucz głupca modlić się, zrani sobie czoło. Tak więc niektórzy zbyt gorliwi ludzie „łamią sobie czoła” - nawet w tak pozornie prostej sprawie.

    To dziwne, ale z jakiegoś powodu nie podoba mi się, kiedy zwracają się do mnie po imieniu. Z jakiegoś powodu wydaje mi się, że kiedy zawołają mnie po imieniu, zaczną mnie besztać i besztać. Musiał być nadrukowany od dzieciństwa. Dlatego nie pamiętam obcych i nie lubię dzwonić po imieniu. Ale nadal staram się dzwonić, tylko ze względów przyzwoitości.

    • Tak, Dilyara, wygląda na to, że twoje imię wiąże się z karami dla ciebie. Możesz pozbyć się urazy, wybaczyć rodzicom - a będzie ci łatwiej, a usłyszysz jak piękne imię Twoja mama i tata ci dali.

    A jeśli po konflikcie mężczyzna przestał dzwonić po imieniu. Składa prośby, ale nie dzwoni po imieniu. Co to jest, teraz mamy relacje biznesowe?

    • Vera, trudno mi odpowiedzieć na twoje pytanie, ponieważ. Nie znam wszystkich okoliczności: kim jest dla ciebie ten człowiek, co było przed kłótnią, w trakcie, co dalej. Być może mężczyzna po prostu nie wybaczył ci całkowicie, żywił urazę. A jaki masz teraz związek - biznes lub jak, lepiej go zapytać lub zrozumieć szczegółowo.

      • Mieliśmy ciepłą relację, tak serdecznie przyjacielską. Wydaje mi się, że mnie unika i w ogóle nie chce się komunikować. To nie była nawet kłótnia (intymność), moja reakcja nie była prawidłowa, moje emocje. Teraz żałuję to, ale zadzwoń do niego nie będę.

        • Być może ma też pewne wątpliwości i żal. Dlatego boi się dzwonić lub mówić. Według fragmentarycznych informacje ogólne trudno powiedzieć na pewno.

    I rozwścieczają mnie menagerowie, którzy natrętnie proponują coś kupić lub coś zapisać, a co trzy słowa wołają mnie po imieniu i patronimicznie. Nienawidzę tej sztuczki! Uczyli się od Amerykanów, czytali Carnegie. Działa dokładnie odwrotnie. Myślę, że odnosząc się do do nieznajomego wystarczy raz wypowiedzieć jego imię na początku rozmowy i serdecznie pożegnać się ze wspomnieniem nazwiska na końcu.

    • Wszystko jest dobrze z umiarem. Po prostu czujesz, że tacy „menedżerowie” próbują tobą manipulować. I nie mówię o tym „przyjmowaniu” traderów, ale o normalnej komunikacji. Nazwa jest jeszcze cieplejsza, co?

    A z mężem mamy problem, chciałam nazwać syna po imieniu, no w końcu zadzwonili do niego tak jak chciałam, mój syn ma prawie 2 lata i nadal nie woła go po imieniu, a my kłóć się o to. Nie chcę, nie mogę, nie będę... Synu, to wszystko. Mnie to denerwuje, delikatnie mówiąc, nie wiem jak sobie z tym poradzić.

    • Po prostu wydaje się, że nazwa to drobiazg. W rzeczywistości oboje małżonkowie powinni polubić imię, ważne jest, aby szukać opcji, jest wiele imion.
      W tej sytuacji, moim zdaniem, kłótnia to skrzywdzenie siebie i, co najważniejsze, dziecka. Lepiej jest spróbować, ponieważ sytuacji nie można zmienić, poszukać opcji lub odmian istniejącego imienia, które będą pasować do męża. Nie wiem, jak ma na imię twój chłopak, ale na przykład George może być Yura, Zhora, Gosha, Dzhorzhik itp.
      Pewnie przeprosiłabym męża za arbitralność i to, że nie brałam pod uwagę jego opinii, ale prosiłam go, żeby zrobił wszystko, żeby jego syn nie cierpiał z powodu rodzicielskiej głupoty. Musi poradzić sobie z sytuacją. Co więcej, syn nosi swoje nazwisko i patronimię. Niech imię będzie - od mamy. A im częściej dzwoni do syna, tym szybciej przyzwyczai się do swojego imienia. Z czasem może ci się to nawet spodobać – znam takie przypadki.

      • Syn ma na imię Vadim, a tata chciał Roma. Swoją drogą zrobił metrykę, myślałem, że to będzie Roma, no sam tak powiedział, moje nazwisko i patronimika, niech będzie twoje imię. Cóż, w końcu nie chce nawet próbować nazywać go po imieniu.

          • Najważniejsze, że chcemy iść na kompromis, ponieważ Nie możemy ponosić odpowiedzialności za inną osobę.
            „Nie chce być wywoływany po imieniu” - może dlatego, że za bardzo nalegasz? Im bardziej naciskamy, tym wyższy opór. Kobiecy sposób - delikatnie, dyskretnie, przekonująco. Mężczyźni są plastyczni. A jeśli jesteśmy agresywni, postrzegają nas jako rywali – iw odpowiedzi dostajemy agresję.
            Spróbujcie razem poszukać opcji dla Vadima. Vadyusha, Vadka, Dimka... Poszukaj odpowiedników wśród Brytyjczyków, Francuzów. Spróbuj POPROSIĆ męża o POMOC w rozwiązaniu problemu – powiedz mu, że Ty i Twój syn nie poradzicie sobie z tym samodzielnie. I milszy. I zaopatrz się w cierpliwość. Możesz nawet rozpocząć jakąś grę: za każdym razem, gdy wypowiada imię dziecka, słodki pocałunek. I raduj się szczerze za każdym razem, gdy słyszysz, jak woła swojego syna, jakby obsypywał cię diamentami.
            Nie jestem ekspertem, ale szczerze, tak bym się zachowywał. Powodzenia!

            • Dzwonię do Vadyushy i nie naciskam mocno, nie mamy takich silnych skandali, to było moje oburzenie 2-3 razy, długo milczałem, ale widzę, że nie ma postępu, powiedziałem dziecko ma imię, zadzwoń do mnie po imieniu, nie chcę mówić , powiedziałam, musisz się przyzwyczaić i zadzwoń do niego, z czasem przyzwyczaisz się i wszystko będzie dobrze i nic Cię nie zawstydzi . Ale nie chcemy ani Vadyushy, ani Vadki. Po prostu nie wyszło tak, jak chciał, na tym polega cały problem, jak rozumiem. Dzięki za radę)))

    Anastasio, nie potrzebujesz „takich silnych skandali”, wystarczy, że się „o to pokłócisz”. Piszesz też „nie wiem, jak walczyć”, „musisz się do tego przyzwyczaić” - te frazy już wskazują na twoją presję. To męski sposób wywierania wpływu - wywierania nacisku, siły. A mąż, jak prawdziwy mężczyzna, opiera się naciskom. Widzę to w ten sposób.
    I sugeruję, żebyś podeszła jak kobieta.
    Ale, jak mówią, mistrz jest mistrzem. Chyba nie rozumiesz, o co mi chodzi...

    Zapomniałem bardzo ważny punkt wyjaśniać. Czasami zdarza się, że dana osoba nie jest zadowolona z jednej z form imienia. Lepiej jest wyjaśnić, jak dana osoba chce być nazywana. A jeśli kłócisz się i udowodnisz komuś, że nazywa się Zhorik, a nie George, jest mało prawdopodobne, że będziesz miał z nim dobre relacje. Szkoda, że ​​ludzie o tym zapominają, a potem dziwią się, że są źle traktowani.

    • Masz rację Artur. Jeśli chcemy nawiązać dobry związek, ważne jest, aby szanować pragnienia osoby. W tym, jaką formę imienia preferuje, w jakiej formie jest mu wygodniej.
      Wiem, że moja siostra uwielbia nazywać się „Tanyusha”. I wcale nie jest mi trudno nazywać ją „Tanyusha”, „Tanyushka”. To dla mnie łatwe - jest szczęśliwa. Miło jest uszczęśliwiać ludzi!
      Dzięki za odpowiedź Artur.

    • Sama znalazłaś powód, Daria: „Nie podobała mi się ta psychologiczna presja”. Najwyraźniej twoje imię było za dużo w jej wiadomościach. Ale nie wykluczam, że Twój opór zadziałał, a przyczyna jest w Tobie. Aby dokładnie powiedzieć, co jest „złe”, trzeba przynajmniej zobaczyć teksty. Ale to Twoje „uczucie” nie wykluczam: „jak każdy, ponadprzeciętnie rozwinięta osoba„- to wyrażenie bardzo przypomina” Nie znalazłem się na śmietniku. Takie zwroty pochodzą ze słownika osoby o samoocenie odbiegającej od normy.

      • Dziękuję za odpowiedź, Svetlana. Tak, powinienem popracować nad swoją samooceną. Morał tej historii jest taki: jeśli czujesz, że coś jest nie tak, lepiej zaufaj temu uczuciu i postępuj zgodnie z nim.
        Z.Y. bardzo pamiętam piękna fraza„Intuicja jest Bożym pragnieniem pozostania incognito”.

        • Cieszę się, że mnie usłyszałeś i zrozumiałeś. Cóż, co do intuicji – tak, często ją ignorujemy, ale powinniśmy słuchać. To prawda, że ​​nie wszyscy: nie wszyscy rozwinęli to uczucie. Ale można to rozwinąć. Najważniejsze to zacząć słuchać siebie i swojego ciała. Powodzenia, Dario! I mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko, kiedy zawołam cię po imieniu.

    Witam Swietłano. Mam taką sytuację: poznałem dziewczynę w Internecie. Podczas naszej komunikacji (a to są dwa tygodnie) nigdy nie pisała, nie wymawiała mojego imienia. Czemu? Co jest nie tak? Chociaż dzwonię do niej po imieniu, w wiadomościach i przez telefon. Ale nie śmiem zapytać, bo Nie wiem, jaka będzie jej reakcja. Co powinienem zrobić w tej sytuacji? Z góry dziękuję.

    • Witaj Andrzeju. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na twoje pytanie: wstępnych danych jest niewiele. Powodów może być wiele. Co zrobić w tej sytuacji? Ty decydujesz. Nadal odważyłbym się zapytać wprost: dlaczego? Możliwe, że jej reakcja będzie normalna. Często myślimy o złych rzeczach z wyprzedzeniem, w wyniku czego wszystko okazuje się prostsze i łatwiejsze. Spróbuj! Tylko w ten sposób poznasz jej reakcję.

      • Witam Swietłano. Dziękuję za tak szybką odpowiedź na mój problem. Wszystko okazało się banalne, jest mężatką. Coś w tym stylu. Jeszcze raz dziękuję. Ale będę stale odwiedzać twojego bloga, tutaj możesz znaleźć wiele przydatnych rzeczy dla siebie. Dziękuję za twoją pracę, umiejętność powiedzenia człowiekowi, jak ma być i co można zrobić w jego trudnych sytuacjach życiowych.

        • dzięki za dobre słowa, Andrzej. Myślę, że nadal nie masz problemu - myślę, że masz szczęście, że wszystko zostało rozwiązane w dwa tygodnie. Byłoby gorzej, gdybyś po długim okresie związku, kiedy wydaje się, że dorastałeś razem z kimś, dowiedziałeś się o jego zdradzie.
          Ta dziewczyna... Jest po prostu nieszczęśliwa. Bo ludzie samowystarczalni i szczęśliwi tak się nie zachowują. A ona nie jest twoja. Życz jej dobrze i dbaj o siebie. Jestem pewien, Andrei, że na pewno znajdziesz „swoją” osobę.

    Svetlana, dzień dobry, zdziwiło mnie pytanie, niestety nie znalazłem interesujących mnie informacji w sieci. Niektórzy wymawiają imię innej osoby „zniekształcając” go w zdrobnieniu „Svetik, Masza itp.”, w formie przeciwnej, jak „Mahych, Dakha, Lyokha” i wiele innych odmian. Proszę mi powiedzieć, że z punktu widzenia psychologii osoba dokonująca takich „dopasowań” w zwracaniu się do innej osoby po imieniu, wyraża w ten sposób pewne emocje w stosunku do ta osoba, i co?

    • Moim zdaniem Natalio, lepiej rozważyć każdą sytuację konkretnie. Chociaż ogólnie tak, „poprawki” w nazwie pokazują pewne emocje osoby. Najważniejsze jest prawidłowe zrozumienie, które z nich. Tutaj trzeba „włączyć” wzrok, słuch i intuicję, nauczyć się czytać tekst „między wierszami” i poczuć emocjonalne tło.
      Podyskutujmy.
      Zdrobnienie formy. „Svetik” lub „Mashenka” - częściej nazywa się to osobą bliską lub chcącą nią być; albo osoba w starszym wieku, albo o wyższym statusie, wykazując tym samym życzliwą postawę, być może trochę protekcjonalną ze względu na wiek lub status. Taki apel może wskazywać, że osoba jest dla nas miła, miła.
      Ale „Svetka”, „Mashka” zostanie raczej wypowiedziana przez osobę, która tak naprawdę nie szanuje osoby, do której zwraca się po imieniu, lub ponownie próbuje pokazać swoją wyższość pod względem wieku, statusu itp., Ale z znak minus „. Możesz też wołać ze złem, z drapieżnością, z pogardą, pogardą. Możesz oczywiście z dobrymi intencjami. Tak więc mój stary znajomy, z którym nie widzieliśmy się od wielu lat, nie komunikował się, kiedy komunikacja została wznowiona, nazwał mnie „Svetka” z przyzwyczajenia: w mojej głębokiej młodości nazwał mnie tak z przyjaźni. Ale mi się to nie podobało i przypomniałem, że dawno temu stałem się dorosły, powiedziałem, że lubię moje pełne imię - Svetlana. Po tym poczułem, że był obrażony, az czasem komunikacja poszła na marne. Zerwanie z nałogiem musiało być trudne. Cóż, to jest jego problem, tak samo jak jego kompleksy.
      Lubię, gdy moi krewni i przyjaciele mówią mi „Svetlanka” (tak nawiasem mówiąc, moja matka i mąż nazywają mnie) - litera „k” w moim pełnym imieniu, moim zdaniem, daje ciepło. I to nie obraża, jak skrócona nazwa „Svetka”. Wzywam też ludzi bliskich mi lub bardzo miłych czule.
      Ale od mało znanych osób, z którymi Svetlanka jest ledwo zaznajomiona, zgodzisz się, to zabrzmi dziwnie. Chyba że od starszej osoby i powiedział ciepło w głosie lub w odpowiedzi na moje dobry uczynek. Potrzeba intymności lub lęk przed utratą kontroli, lęk przed konkurencją, a nawet jakaś osobista historia może również objawiać się w ten sposób. A jeśli są traktowani trochę arogancko, używają tonu mentorskiego, to rozumiem raczej, że jest to próba kontrolowania sytuacji i mnie.
      "Machych", "Dakha", "Lekha" - powiedziałbym, że w ogóle iw ogóle taki apel mówi o infantylizmie (psychicznie niedojrzałości osoby) osoby, która się w ten sposób zwraca. Być może chce wyglądać na kogoś w rodzaju faceta w koszuli lub „swojego na tablicy”. Z reguły za takimi apelami, a także za brawurą kryje się brak pewności siebie, który starają się ukryć, ale w rzeczywistości - wręcz przeciwnie, okazują.
      ... Temat jest ciekawy. Ale tak naprawdę, Natalia, lepiej przeanalizować konkretną sytuację i nie mówić w ogóle.
      Na przykład staram się nazwać osobę tak, jak się przedstawił. Jeśli napisałeś „Natalya”, to mogę pozwolić na inne odmiany imienia tylko wtedy, gdy zaczniemy się bliżej komunikować i zrozumiemy, że nie masz nic przeciwko temu, że nazywam cię na przykład „Natalyushka”. I w tej opcji postawię właśnie życzliwy stosunek do Ciebie i ciepło.

    Svetlana, mam taką sytuację, że kolega zwraca się do wszystkich po imieniu oprócz mnie, pracujemy razem od dłuższego czasu.Nazywa kiwanie przez jej patronimikę lub „pani”, bardzo rzadko Tatyana, a bardzo rzadko Tanya powie , jesteśmy w tym samym wieku. Na moje pytanie, dlaczego? był zakłopotany i jakoś szybko powiedział, że moja żona ma na imię Tanya, zapytałem, więc co z tego? powiedział, że był zmęczony, powiedział, albo żartował, albo nie. Chciałabym poznać Twoją opinię na temat tej sytuacji i jak najlepiej się z nią zachowywać.Dziękuję.

    • Nigdy nie sądziłem, że będę ekspertem w tym temacie. 🙂 Sam to sobie wymyśliłem. Ale spróbuję ci odpowiedzieć, Tatyano, tak jak myślę.
      Tatyano, bardzo trudno jest zrozumieć, dlaczego ktoś tak cię nazywa: nie pasujesz do jego głowy. Być może nie bardzo dobrze dogaduje się z żoną, a jej imię budzi niezbyt przyjemne skojarzenia. Jeśli wręcz przeciwnie, kocha swoją żonę, może nie chcieć zwracać się do niej po imieniu innych kobiet. Może boi się zbliżenia przez imię – dlatego stawia bariery, a może nie kojarzy się z tobą – cóż, zagadka się nie zgadza, zdarza się…
      Wzywając osobę tylko przez jej patronimikę, staramy się ją zdepersonalizować. Wygląda na to, że on sam, bez rodzaju, nic nie znaczy. W jakich przypadkach może to być? Raczej, gdy chce albo „umniejszyć” partnera komunikacyjnego, albo komunikować się „na swój sposób”, łatwo. Innym powodem może być chęć zdystansowania się – stąd patronimiczny i „pani”.
      Nie napisałeś JAK wymawia „pani”: z ironią, z humorem, poważnie? Może chce podkreślić swój szacunek dla ciebie? A może wręcz przeciwnie, obniżyć cię nieco z piedestału na ziemię? Zwykle kobiety są dobre w uchwyceniu takich momentów za pomocą sygnałów niewerbalnych lub ich odczuwaniu. Co czujesz? Posłuchaj siebie.
      Nawiasem mówiąc, nie lubię „Sveta ... Ira ... Tanya ...” Dorośli nadal wolą swoje pełne imiona.
      Jaki jest najlepszy sposób zachowywania się z mężczyzną? Nie mogę ci udzielić dokładnych porad, co robić. Ale mogę ci powiedzieć, jak bym się zachował w takim przypadku. A potem zdecyduj, co zrobisz.
      W tej sytuacji, po pierwsze, nie obraziłbym się na mężczyznę, ale próbowałem zrozumieć i zaakceptować: są pewne powody, które uniemożliwiają mu nazywanie cię po prostu po imieniu. Prawdopodobnie nie do końca rozumie, dlaczego...
      To z pozycji akceptacji można komunikować się dalej.
      Spróbowałbym zapytać w poufnej rozmowie, dlaczego tak nazywa? Powiedz, jak chcesz się nazywać.
      Gdyby rozmowa nie wyszła (co nie jest wykluczone), działałoby to tak ... Po raz kolejny, kiedy odwróci się bez imienia, przypomni mi z uśmiechem, że mam na imię Svetlana lub Svetlana Onufrievna - jak mówią, że jest to dla ciebie wygodniejsze. I zwracam się do niego dokładnie tak, jak on zwraca się do mnie. Jeśli jest z imienia i patronimiku - i ja do niego w ten sam sposób. Jeśli on jest „Swietłaną” - i idę do niego z jego pełne imię i nazwisko. Jeśli jest "pani" - a ja do niego: "Słucham pana!" (i ton w ton). Cóż, gdyby był tylko patronimiczny, nie byłby leniwy, aby poprawić: „Swietłana Onufriewna (z naciskiem na imię). Podoba mi się moje pełne imię i nazwisko.
      Zrobiłbym to. Jak się masz - nie wiem...
      Tak i pamiętaj: mężczyźni rzadko uczą się informacji od razu. Cierpliwość, cierpliwość - prędzej czy później zmieni się inaczej. Najważniejsze, że w głosie, w intonacji - bez cienia urazy czy gniewu. Aby to zrobić, powtarzam, trzeba popracować nad sobą, nad swoim stosunkiem do mężczyzny, nad zaakceptowaniem sytuacji taką, jaka jest.
      Jest mało prawdopodobne, że zmienisz kolegę w jakikolwiek inny sposób: generalnie trudno jest wpłynąć na inną osobę. Ale możesz zmienić swoje nastawienie. Wtedy też środowisko będzie po prostu zmuszone do zmiany.
      Mam nadzieję, że odpowiedziałem na twoje pytania, Tatyano? Jeśli coś jest niejasne, proszę o wyjaśnienie. Czasami nie jest możliwe udzielenie natychmiastowej odpowiedzi, ale Twoje odwołanie na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi.
      I dzięki za zaufanie.

      • Svetlano, bardzo dziękuję za odpowiedź i radę. Wszystkie te „panie” były wymawiane niejako z humorem. Wczoraj w pracy (nie przeczytawszy jeszcze twojej wiadomości) „zdobył” mnie tak bardzo, że mogłem nie znoszę, podeszła i cicho ale stanowczo powiedziała, że ​​prosiłam go kilka razy, żeby mnie tak nie nazywał, nie jestem zadowolona, ​​jak ktoś tego nie rozumie, to mam też prawo nazywać go jak mi się podoba , Stytsko lub Gritsko.Nie odpowiada, no cóż, nadal będę to nic nie mówiłem, przez pół godziny byłem gdzieś zaszyfrowany, potem przez pół dnia dzwoniła do mnie Tatiana (bez humoru, ironii i popisywać się, nie celowo), a nawet bardzo często wprost. A potem znowu był zakłopotany i znowu „patrz, słuchaj, przyjdź). Naprawdę nie rozumiesz, co jest w głowie człowieka. Spróbuję zrobić tak, jak ty radzić.

        • Tatiana, cieszę się, że mogę służyć. I będzie super, jeśli moja rada pomoże poprawić sytuację na lepsze. Przyjdź na bloga, goście są zawsze mile widziani! A później powiedz mi, jak to się kończy? To ciekawe...

    Obrzydliwy artykuł i obrzydliwe odpowiedzi na komentarze osób, które nienawidzą swojego imienia.
    Rodzice nie „podali” imienia, ale po prostu przykleili naklejkę na czole, ponieważ to zwyczaj - i tyle.
    Sama jestem trans i jak wszystkie inne osoby trans, nienawidzę swojego nazwiska. Ale kiedy zwracają się do mnie po imieniu, które przedstawiam, skojarzenia są niezwykle pozytywne. Odkąd zmieniłem paszport i coraz rzadziej słyszę stare „nazwisko”, na ogół przestałem się kojarzyć ze starym „nazwiskiem”.
    Żadna ilość pracy nie pomoże, jeśli nie podoba ci się imię - musisz je ZMIENIĆ bez wahania, a dotyczy to osób o dowolnej tożsamości płciowej. I jest też znacznie tańszy niż praca z psychologiem.
    Ale oczywiście teraz będą wzajemne naloty i transfobia 😀

    • Czy podoba Ci się nowe imię tak bardzo, że nawet go nie napisałeś?.. 🙂
      Nie będzie nalotów i transfobii, nie martw się. Każdy z nas tworzy swoje własne życie – najlepiej jak potrafi i jak potrafi. Dla mnie jesteś po prostu nieszczęśliwą osobą, która jeszcze nie nauczyła się kochać siebie. Ani ze starą nazwą, ani z nową.
      I sądząc po twoim stan umysłu nadal potrzebujesz psychologa. Czasami to, co tańsze, nie jest tak cenne.

Umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi jest kluczem do Twojego osobistego i zawodowego sukcesu. To właśnie ta cecha pozwala wzbudzić zainteresowanie, sympatię, zaufanie drugiej osobie, przekonać ją do swojej strony, wydobyć z sytuacji jakąś korzyść.

Ogromne znaczenie w procesie komunikacji ma to, co i jak mówisz. Jednym z magicznych słów, które bardzo wpływają na atmosferę i wzajemne postrzeganie, jest imię Twojego rozmówcy. Zwracanie się po imieniu to nie tylko formalna uprzejmość. To słowo do Ciebie, jak magnes, sprawia, że ​​uważnie słuchasz swoich słów, wierzysz im i bierzesz je pod uwagę. Kiedy ktoś zwraca się do swojego odpowiednika po imieniu, sprawia, że ​​czuje się najbardziej pozytywne emocje które powstają na poziomie podświadomości. W oparciu o te uczucia powstaje między ludźmi relacja oparta na zaufaniu, która pomaga lepiej się słyszeć, rozumieć i znaleźć pozytywne i korzystne rozwiązanie.

Siła nazwy

Fakt, że każda osoba jest zadowolona słysząc jego imię, od dawna został zauważony przez psychologów i został z powodzeniem wykorzystany jako metoda komunikacji, w której wszyscy wygrywają. Człowiek słyszy swoje imię od dzieciństwa i silnie kojarzy z nim swoją osobowość. Obejmuje wygląd, duchowość i cechy duchowe, uczucia, inteligencja emocjonalna, zdolności, umiejętności i zdolności. Dzwonienie po imieniu oznacza szczególną uwagę na konkretną osobę, wyraz szacunku, uznanie znaczenia i indywidualności. Taki stosunek do bliskiej, ukochanej osoby, nieznajomego, przypadkowego rozmówcy czy partnera biznesowego na pewno spotka się z pozytywnym odzewem.

Dlatego tak ważne jest nazywanie osoby po imieniu:

  1. Nazwa budzi najprzyjemniejsze skojarzenia - z dzieciństwem, Miłość matki, aprobata, duchowa pociecha, ciepło;
  2. Usłyszenie twojego imienia jest potwierdzeniem znaczenia, uwagi, szacunku dla własnej osobowości;
  3. Dzwonienie po imieniu wywołuje przyjemne emocje, w odpowiedzi na które pojawia się pozytywne nastawienie, sympatia, zaufanie i szacunek dla rozmówcy.

Wołanie po imieniu, patronimicznie lub po prostu po imieniu służy jako potwierdzenie znaczenia rozmówcy, uznanie cech, zasług, możliwości. Taki ruch daje mu moralną satysfakcję, pomaga skłonić się w twoim kierunku. W końcu osoba, która potrafiła docenić i rozpoznać nasze zasługi i talenty, sama jest postrzegana jako właściciel ważnych pozytywnych cech i umysłu, przyciąga i rozporządza sobą.

Jak poprawnie zwracać się do rozmówcy po imieniu?

Możesz zadzwonić do osoby po imieniu lub nie, w zależności od tego, jak się przedstawił. Zwracanie się po imieniu i patronimie będzie odpowiednie podczas komunikowania się z osobą, którą widzisz po raz pierwszy, starszą, o wyższym statusie, stanowisku. Jeśli rozmówca nie określił, jak się z nim skontaktować, możesz sam o to zapytać. Jeśli wybierasz się na rozmowę kwalifikacyjną, przygotowujesz się do spotkania z partnerami biznesowymi, nowymi kolegami lub studentami, rodzicami bliskiej osoby, koniecznie dowiedz się i zapamiętaj nazwiska osób, z którymi będziesz się komunikować. Jeśli Nowa osoba adresowany po imieniu, kładzie solidny fundament”. dobre stosunki. Aby Twój rozmówca był zadowolony, słysząc Twoje imię, musisz przestrzegać zasad używania tego magicznego słowa:

  1. Podczas rozmowy z nim częściej używaj imienia osoby. Lepiej zacząć od odwołania od wymienienia nazwy, pozwoli to przyciągnąć uwagę rozmówcy od pierwszych sekund;
  2. Unikaj nadmiernej poufałości, używając formy zredukowanej lub nazywając się tylko imieniem starszej lub nieznanej osoby, szefa, chyba że sam wyraził taką chęć;
  3. Zapamiętaj imiona osób wokół ciebie, w razie potrzeby zapisz je w zeszycie, zastosuj metodę skojarzeń. Twoja naturalna zła pamięć zostanie odebrana jako oznaka braku szacunku, a reakcja nie jest trudna do przewidzenia;
  4. Bądź na odpowiednim poziomie, zwłaszcza na spotkanie biznesowe. Należy zwrócić się do rozmówcy, gdy się przedstawił, i samemu trzymać się tego samego poziomu, biorąc pod uwagę znaczenie spotkania, status uczestników i swoją pozycję. Nawet jeśli jesteś młodszym specjalistą, powinieneś przedstawiać się nie jako Sasha, ale jako Aleksander lub Aleksander Pietrowicz, w zależności od kategorii wiekowej.

Dzwonienie po imieniu jest kluczem do udanego związku

Dlaczego ważne jest, aby zwracać się do kogoś po imieniu? Znaczenie własnego imienia wywodzi się z podświadomości i jest nierozerwalnie związane z pozytywnym obrazem siebie. Dzwonienie po imieniu jest proste i efektywny sposób przyciągnąć uwagę drugiej osoby, przezwyciężyć wrogość i nieufność, wzbudzić sympatię, zbudować produktywny dialog, zdobyć pożądany rezultat. To klucz, który otwiera drzwi do nowych możliwości, harmonijnych relacji osobistych, profesjonaly rozwój oraz sukces i rozwój osobisty.